Live IT - Ami a szívemen, az a gépemen

Ami a szívemen, az a gépemen

2013. augusztus 23. 09:47

A mobilfejlesztés alaptörvényei

TFS

Attól függetlenül, hogy a mobilpiac már annyira felfújódott, hogy egy köbcentiméternyi helyet sem lehet találni jupiteri méretében mégis sokan adják még manapság is a fejüket arra, hogy mobilra fejlesszenek. Szerencsére rengeteg olyan projectet és céget lehet látni, amik ezen a telített piacon is elő tudnak rukkolni valami és megvetni a lábukat a mobilszoftver-fejlesztés ingoványos talaján. A piac működése alapján érdekes tény viszont, hogy maga a fejlesztés már szinte huszadrangú dologgá csökkent magában a folyamatban és jóval megelőzték fontossági sorrendben az előzetes felmérések és tervezések. Míg a 80-as években szinte teljesen mindegy volt, hogy mit programozott le az ember, manapság a siker a részletekben és a prekoncepción múlik. Az alábbi infógrafika egy tökéletes guide lehet annak, aki újonnan szeretne belevágni a mobiliparág pénztárcájába és előrukkolni egy olyan app-pal, ami manapság is képes nagyot szólni. Amit az infógrafika nem tartalmaz, de érdemes megemlíteni: Kerülni kell a gyerekkori álmok kergetését és applikációba való öntését, érdemes követni nem csak a mobilos, de PC-s trendeket is, hiszen amik ott működtek mobilon is fognak (értem ezalatt a felhasználói igényeket és nem a technikai megoldásokat). Kerülendőek továbbá a grandiózus fejlesztések, melyek tőke, esetleges szakértelem és kitartás híján könnyen befulladhatnak pár hónap után, pedig ennyi idő alatt akár egy kisebb, de ésszerű ötlet is kivitelezhető lett volna.

bad_idea.gif
Ez történik, ha nincs kéznél egy designer

A grafikán kiemelt szerepet kap az árazás, de magára valamit is adó fejlesztő nem feltétlen csak az echte fizetős app-okban gondolkodik. Rengeteg olyan megoldás van, ami pénzt hozhat a konyhára: elhelyezhetünk reklámokat, lehetőségeket adhatunk in-app-purchase-ekre (szoftveren belüli vásárlás, például a játékon belül használható fizetőeszközök megvásárlása ahelyett, hogy 20 pályán át küzdenénk 500 creditért), sokan azért kérnek pénzt, hogy eltüntessék a reklámokat illetve néhány pályát ingyenessé, a többit afféle DLC-ként, fizetőssé teszik. Az, hogy melyik megoldás a kézenfekvő a célcsoporttól függ. A gyerekeknek szánt app-okban a reklámok a nyerők, a könnyen addiktívvá váló felnőttek inkább a letölthető plusz tartalomért fizetnek szívesen. Egyik ismerősöm gyereke egy baby app-ban futott bele egy ördögi megoldásba, ami a kisbabák és 3-4 évesek nyomkodási mániáját használta ki és bukkant fel néha, aminek hála máris 1-2 ezer forint ütött a fejlesztő markát. Az ilyen egyszeri megoldások is hozhatnak a konyhára, de idővel a fórumokon és a Play Store-ban szépen lehúzhatják a hírnevét az app-unknak, amivel együtt magát a céget, vagy legalábbis a nevét dobhatjuk a kukába és kezdhetjük az egészet elölről.

plan.jpg
Ami még nagyon fontos és a grafikán nem szerepel az az support. Rengeteg jó játék és egyéb app hasal el azon, hogy a fejlesztői nem támogatják és nem foglalkoznak a felhasználók kéréseivel. A support igen hálátlan dolog, - magam is évekig csináltam -, hiszen egyfajta pénznyelő, ami alap szoftvertámogatás esetén csak a bérköltséget emészti és nem hoz a konyhára egy fityinget sem, viszont egy jó support kiváló marketing is lehet. A gyors válaszidők, korrekt megoldások és tudásban is naprakész csapat könnyen magához édesgetheti a nagyérdeműt, akik ha másért esetleg nem is, de ezért nagyon kedvelni fognak minket. A magára hagyott és hanyagolt felhasználónál nincs kártékonyabb dolog, úgyhogy ha megtörtént a launch egyből el kell kezdeni Velük foglalkozni. A support mellett fontos még a feedback is, amikben a felhasználók új ötleteivel és kívánságaival találkozhatunk. Ezeket is érdemes megfontolni és néhányat kiemelni belőlük, noha nagy részük a scope-ba egyáltalán nem illő,  bődületes fejlesztési időket igénylő kérés lesz, vagy akár olyan is, ami koncepcionálisan rengeti meg a szoftverünket. Szerencsére az ilyen igényeket és felvetéseket megfelelően nyílt és őszinte kommunikációval jól lehet kezelni, amit a felhasználóik is értékelni fognak.


Most pedig jöjjön további 7 dolog, amit nem árt észben tartani és jól kidolgozni még mielőtt kódolásba kezdenénk:

infographic-7-dos-and-donts-of-mobile-app-marketing.jpg

És még egy dolog, amit szabad elfelejteni: Az app-ot sosem magunknak, hanem a felhasználóknak fejlesszük :)

Címkék: mobil,infógrafika

A bejegyzés trackback címe:

https://liveit.blog.hu/api/trackback/id/tr395472227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

A blog támogatója:

itsh_logo.png

I <3 LiveIT

Kommentek

süti beállítások módosítása