Előző munkahelyemen egyik napról a másikra letiltották a YouTube-ot, mert azt vették észre, hogy a dolgozók több mint 40%-a naponta legalább fél órát tölt el az oldalon. A content-eket persze nem nézték (igazából mindenki csak zenét hallgatott, de tényleg), csak azt, hogy ennyi az átlagos session time, úgyhogy körmönfont intézkedésként bannolták a proxy-n keresztül a site-ot. A tiltás 1 napra hozott nyugtot a cég életébe és a második nap már csúnyán visszaütött: Az addig eltöltöt napi 5-10 percek, hogy belenézzünk egy-egy videóba, vagy kikeressünk egy zeneszámot, hirtelen felugrottak 1 óra aktív Googlizásba, hogy találjunk valami olyan oldalt, amin keresztül tudunk YouTube-ozni, vagy le tudjunk rippelni róla egy-két videót. Ezek az oldalak persze naponta változtak, vagy tiltódtak ki a TeCsőről, úgyhogy nem volt megállás, szinten mindennap újat kellett keresni. A közvetlen főnökömnek jeleztem is, hogy hosszútávon jobban megérné visszakapcsolni a YouTube-ot, minthogy mi egész nap hekkelgessünk amennyit bírunk, de Ő erre jót nevetve csak annyit mondott: legalább gyakoroltok. Végül is igaza volt, pálma alatt nő a teher, de kitalálhattak volna jobb megoldásokat is a hekkelési vágyaink kielégítésére. A munkahelyi idő persze nem csak YouTube-ozásra megy el, a közösségi oldalak és online játékok is szépen fogyasztják a 8 óra inproduktív részét. Hogy mekkora arányban pontosan, azt most nézzük meg az alábbi infógrafikából:
forrás: CoolInfographics